Armenian Rare Books
Title: Սաղմոսարան
Publisher (standardized): Ջուան-Բատիստա Բովիսի
Place (standardized): Վենետիկ
Year of Publication: 1660
Notes: ՏԻՏՂՈՍԱԹԵՐԹ՝
ՍԱՂՄՈՍ / Ի ԴԱՒԻԹ / Գիրք և սաղմոս որ և սաղմոսարան կոչի․ Տպա՛-/գրեալ եղեւ ՛ի գեղեցկաշէն մայրա՛քաղաքն վանա-/տիկ իտունն պօվիսին․ Ի թվականութեանն / Հայոց մեծաց ռճ․ և թ․։ /
ՅՀԶ (376) էջ։ Շարվածքը՝ 12,5x8 սմ։
Ութածալ, մամուլանիշերը` լատինատառ և արաբական թվանշաններով։ Բնագիրը՝ 12 կետաչափի բոլորագրով, օգտագործված են նաև 6 կետաչափի բոլորգիր: Բնագրում՝ 1 խորանազարդ, գլխազարդեր, վերջազարդեր, լուսանցազարդեր, զարդագրեր, գլխագրեր, 5 փորագիր պատկեր։ Էջակալությունը՝ արաբական թվանշաններով և հայատառ:
Հիշատակարան ունի:
Թվայնացված օրինակի շապիկին հաջորդող էջին՝ գրքի նվիրատուի անունը փաստող ձեռագիր մակագրություն. «Գրքատան Մխիթարեան միաբանութեան մերոյ՝ որ ՛ի Վիեննա՝ պարգև ՛ի Ֆռանչէսքօ Հաջէլմայէռէ»: Ցավոք, նշված չէ ամսաթիվը, որից պարզ կլիներ, թե երբ են գիրքը նվիրել միաբանությանը:
Տիտղոսաթերթին՝ մատիտով ձեռագիր նշում. «Վենետիկ, 1660»: «Հայ գիրքը 1512-1800 թվականներին» (Երևան, 1988, էջ 35-36) մատենագիտության մեջ գրքի նկարագրությունն արվել է 10 լուսապատճեն էջի և աշխարհի տարբեր գրադարաններում պահվող սակավ օրինակների հիման վրա ու նշվել է, որ գրքում առկա է 6 փորագիր պատկեր, սակայն մեզ հասանելի թվային օրինակում կա 5 փորագիր պատկեր՝ տիտղոսաթերթի դարձերեսին, 348, 355, 359, 365։
Գ․ Զարբհանալյանի «Պատմութիւն հայկական տպագրութեան» գրքում (Վենետիկ, 1895, էջ 95) տպագրության տարեթիվը սխալմամբ նշվել է 1666: Գ. Լևոնյանը կրկնել է նույն սխալը (Հայ գիրքը և տպագրության արվեստը, Երևան, 1958, էջ 123): Սույն տպագրությունը բացակայում է հայաստանյան գրադարաններում:
Գիրքը թվայնացվել է ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարանի նախաձեռնած «Որդեգրիր գիրք» ծրագրի շրջանակում՝ պարոն Հայկ Գավալճեանի ֆինանսական աջակցությամբ և Վիեննայի Մխիթարյան միաբանության հոգևոր հայրերի բարի կամեցողությամբ:
File size: 270 MB
Holdings: Austria, Vienna, The Armenian Mekhitarist Congregation
Year and Place of Digitization: 2024, The Armenian Mekhitarist Congregation
Click the cover to view the interactive book.

Copyright: Reproduction and copyright information regarding this document is available from The Armenian Mekhitarist Congregation